1. Bekendmakingen Ijmuiden
  2. STAATSCOURANTVerkeersbesluit herinrichting Lange Nieuwstraat te IJmuiden

Velsen | Verkeer | Organisatie en beleid

De volgende vergunning is bekend gemaakt in Ijmuiden. Zelf een vergunning aanvragen? Neem dan contact op met de gemeente waaronder Ijmuiden valt. Deze wordt dan ook bij ons bekendgemaakt. 

STAATSCOURANTVerkeersbesluit herinrichting Lange Nieuwstraat te IJmuiden

Het college van burgemeester en wethouders van Velsen besluit:door middel van het plaatsen van de verkeersborden G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplicht fietspad in te stellen op de volgende locaties:1.aan de zuidzijde van de Lange Nieuwstraat (oostelijke richting);2.aan de noordzijde van de Lange Nieuwstraat (westelijke richting):1.vanaf een punt 30 meter ten westen van de aansluiting met de IJsselstraat tot de aansluiting met het Moerbergplantsoen;2.vanaf een punt 15 meter ten oosten van de aansluiting met de Vechtstraat tot een punt 15 meter ten westen van de Scheldestraat;3.vanaf de aansluiting met het Plein 1945 tot een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met het Marktplein;3.aan de oostzijde van de Zeeweg vanaf een punt circa 30 meter ten zuiden van de aansluiting met de Lange Nieuwstraat tot de aansluiting met de Lange Nieuwstraat;4.aan de westzijde van Plein 1945, tussen de aansluitingen met de Zoutmanstraat en de Lange Nieuwstraat;5.op de doorsteken tussen de noordelijke parallelvoorziening van de Lange Nieuwstraat op de rijbaan van de Lange Nieuwstraat ter hoogte van de volgende aansluitingen:1.Grevelingenstraat;2.Griftstraat;3.Dinkelstraat;door middel van het verwijderen van de verkeersborden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 de geslotenverklaring voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor op de Lange Nieuwstraat op te heffen;de fietsstroken, als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990, op te heffen door middel van het verwijderen van de afbeeldingen van een fiets met onderbroken strepen aan de noordzijde van de Lange Nieuwstraat op de volgende locaties:1.vanaf een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met de Scheldestraat tot een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met de IJsselstraat;2.vanaf een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met het Marktplein tot een punt 15 meter ten oosten van de aansluiting met de Vechtstraat;door middel van het verwijderen van de onderborden OB54(uitgezonderd (brom)fietsers) onder de verkeersborden C2 en C3 bijlage 1 van het RVV 1990 de uitzondering van (brom)fietsers op de eenrichtingswegen aan de noordzijde van de Lange Nieuwstraat op te heffen op de volgende locaties:1.vanaf een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met de Scheldestraat tot een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met de IJsselstraat;2.vanaf een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met het Marktplein tot een punt 15 meter ten oosten van de aansluiting met de Vechtstraat;door middel van het plaatsen en verwijderen van de borden A1 (30) en A2 (30) van bijlage 1 van het RVV 1990 en hieraan een zonale werking toe te kennen als bedoeld in artikel 66 van het RVV 1990 een snelheidsregime van 30 km/uur in te stellen op de parallelwegen aan de noordzijde van de Lange Nieuwstraat:1.vanaf een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met de Scheldestraat tot een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met de IJsselstraat;2.vanaf een punt 15 meter ten westen van de aansluiting met het Marktplein tot een punt 15 meter ten oosten van de aansluiting met de Vechtstraat;door middel van het verwijderen van de verkeersborden D2 van bijlage 1 van het RVV 1990 het gebod voor alle bestuurders om het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft te verwijderen aan de noordzijde van de Lange Nieuwstraat op de volgende locaties:1.direct ten oosten van de aansluiting met het Moerbergplantsoen;2.ter hoogte van de aansluiting met de Grevelingenstraat;3.direct ten oosten en westen van de aansluiting met de IJsselstraat;4.direct ten oosten en westen van de aansluiting met de Scheldestraat;5.direct ten oosten en westen van de aansluiting met de Vechtstraat;6.direct ten oosten en westen van de aansluiting met Marktplein;7.ter hoogte van de aansluiting met de Dinkelstraat;8.direct ten oosten en westen van de aansluiting met de Velserduinweg;9.ter hoogte van de aansluiting met de Engelmundusstraat;10.direct ten westen van de aansluiting met het Plein 1945;door middel van het verwijderen van de verkeersborden B1 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 inclusief haaientanden als bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990 een door middel van verkeerstekens geregelde voorrang op te heffen op het kruispunt Lange Nieuwstraat – IJsselstraat;door middel van het plaatsen van de verkeersborden B3, B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 inclusief haaientanden als bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990  en waar nodig het verwijderen van de verkeersborden B1 van bijlage 1 van het RVV 1990 een door middel van verkeerstekens geregelde voorrang in te stellen op de hierna genoemde kruispunten, waarbij bestuurders voorrang moeten verlenen aan bestuurders die zich bevinden op de Lange Nieuwstraat:1.Lekstraat – Lange Nieuwstraat;2.Grevelingenstraat – Lange Nieuwstraat;3.Scheldestraat – Lange Nieuwstraat;4.Vechtstraat – Lange Nieuwstraat;5.Griftstraat – Lange Nieuwstraat;6.Eemstraat – Lange Nieuwstraat;7.Marktplein – Lange Nieuwstraat;8.Spaarnestraat – Lange Nieuwstraat;9.Dinkelstraat – Lange Nieuwstraat;10.Velserduinweg – Lange Nieuwstraat;11Engelmundusstraat – Lange Nieuwstraat;12K. Zegelstraat – Lange Nieuwstraat;13Bonifaciusstraat – Lange Nieuwstraat;14Parallelweg Lange Nieuwstraat (ten westen van IJsselstraat) – Lange Nieuwstraat;15Parallelweg Lange Nieuwstraat (ten oosten van Vechtstraat) – Lange Nieuwstraat;door middel van het plaatsen van het verkeersbord B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 inclusief haaientanden als bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990 een door middel van verkeerstekens geregelde voorrang in te stellen op de hierna genoemde aansluitingen, waarbij bestuurders voorrang moeten verlenen aan bestuurders die zich bevinden op de parallelvoorziening van de Lange Nieuwstraat:1.aansluiting rijbaan Lange Nieuwstraat op parallelvoorziening, circa 15 meter ten westen van de aansluiting met de Scheldestraat;2.aansluiting rijbaan Lange Nieuwstraat op parallelvoorziening, circa 15 meter ten westen van de aansluiting met het Marktplein;door middel van het plaatsen van onderborden OB52(uitgezonderd fietsers) onder de borden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990, fietsers uit te zonderen van de bestaande eenrichtingswegen op de volgende locaties:1.Merwedestraat;2.Spaarnestraat.door middel van het plaatsen van het verkeersbord L3b van bijlage 1 van het RVV 1990 een bushalte aan te wijzen aan de zuidzijde van de Lange Nieuwstraat direct ten oosten van de aansluiting met het Gijzenveltplantsoen;de voetgangersoversteekplaats (zebramarkering) als bedoeld in artikel 49, lid 2 van het RVV 1990, op de Lange Nieuwstraat te verplaatsen van een locatie direct ten oosten van de aansluiting met de Scheldestraat naar een locatie direct ten westen van de aansluiting met de Scheldestraat;door middel van het (ver)plaatsen van de verkeersborden D2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod voor alle bestuurders om het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft in te stellen op de volgende locaties:1.Lange Nieuwstraat direct ten westen van de aansluiting met de Scheldestraat;2.Lange Nieuwstraat direct ten westen van de aansluiting met de Vechtstraat;3.Lange Nieuwstraat direct ten oosten van de westelijke aansluiting met Marktplein;4.Lange Nieuwstraat direct ten westen van de oostelijke aansluiting met Marktplein;5.Lange Nieuwstraat direct ten oosten van de aansluiting met de Velserduinweg;6.Lange Nieuwstraat direct en westen van de aansluiting met de Engelmundusstraat;7.Lange Nieuwstraat, direct ten westen van de westelijke aansluiting met Plein 1945;8.Lange Nieuwstraat, direct ten westen van de oostelijke aansluiting met Plein 1945;9.Zeeweg, direct ten noorden van de aansluiting met de Willemsbeekweg;10.Plein 1945, direct ten noorden van de aansluiting met de Lange Nieuwstraat;11Plein 1945, direct ten zuiden van de aansluiting met de Zoutmanstraat;12Lange Nieuwstraat, op de doorsteek bestemd voor fietsverkeer ter hoogte van de Grevelingenstraat;13Lange Nieuwstraat, op de doorsteek bestemd voor fietsverkeer ter hoogte van de Griftstraat;14Lange Nieuwstraat, op de doorsteek bestemd voor fietsverkeer ter hoogte van de Dinkelstraat;de voetgangersoversteekplaats (zebramarkering) als bedoeld in artikel 49, lid 2 van het RVV 1990, op de volgende locaties op te heffen:1.Marktplein, direct ten noorden van de aansluiting met de Lange Nieuwstraat;2.Lange Nieuwstraat, direct ten westen van de aansluiting met het Plein 1945;3.Zeeweg, direct ten zuiden van de aansluiting met de Lange Nieuwstraat;4.Plein 1945, direct ten noorden van de aansluiting met de Lange Nieuwstraat;door middel van het verwijderen van het verkeersbord E7 van bijlage 1 van het RVV 1990 de gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen aan de oostzijde van het Marktplein op te heffen;door middel van het plaatsen van het verkeersbord E7 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB201p met de tekst ’10 – 16 h’ een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen aan te wijzen met een dagelijkse werkingssfeer van 10.00 tot 16.00 uur aan de westzijde van de Scheldestraat direct ten noorden van de aansluiting met de Lange Nieuwstraat;door middel van het plaatsen van de borden A1 (30) en A2 (30) van bijlage 1 van het RVV 1990 en hieraan een zonale werking toe te kennen als bedoeld in artikel 66 van het RVV 1990 een snelheidsregime van 30 km/uur in te stellen op het Marktplein;door middel van het verwijderen van de verkeersborden E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de parkeerverboden aan beide zijden van de Dinkelstraat – tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Diezestraat – op te heffen;door middel van het verwijderen van het verkeersbord C12 van bijlage 1 van het RVV 1990 de geslotenverklaring voor alle motorvoertuigen ter hoogte van de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat op te heffen op de volgende locaties:1.Dinkelstraat;2.Engelmundusstraat;door middel van het plaatsen van het verkeersbord G7 van bijlage 1 van het RVV 1990 met een onderbord met de tekst ‘fietsers toegestaan’ een voetpad in te stellen waarbij fietsers zijn toegestaan op de volgende locaties:1.de Dinkelstraat, tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Diezestraat;2.de Velserduinweg, tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Zuidergang;door middel van het plaatsen van de verkeersborden G7 van bijlage 1 van het RVV 1990 voetpaden in te stellen op de volgende locaties:1.oostelijke wegvakken van Marktplein, tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en het Oosterduinplein;2.doorsteek gelegen tussen het hiervoor genoemde wegvak en de westelijke rijbaan van Marktplein.door middel van het plaatsen van het verkeersbord D7 van bijlage 1 van het RVV 1990, een gebod tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven in te stellen op de aansluiting van de Spaarnestraat op de Lange Nieuwstraat;door middel van het plaatsen van het verkeersbord D4 van bijlage 1 van het RVV 1990, een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven in te stellen op de Lange Nieuwstraat bij de aansluitingen met de oostelijke zijde van het Marktplein en de Spaarnestraat;door middel van het verwijderen van de verkeersborden E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 de gehandicaptenparkeerplaatsen op de Velserduinweg – tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Zuidergang – op te heffen;door middel van het verwijderen van de onderborden onder de verkeersborden E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 aan de oostzijde van de Engelmundusstraat – tussen de aansluitingen met de Strengholtstraat en de Lange Nieuwstraat – het parkeerverbod gedurende alle tijden van kracht te verklaren;door middel van het plaatsen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden OB54 een eenrichtingsweg uitgezonderd (brom)fietsers in te stellen op de volgende locatie:1.K. Zegelstraat – tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Strengholtstraat – in noordelijke richting;door middel van het verwijderen van het verkeersbord D6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB54 het gebod tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven uitgezonderd (brom)fietsers op te heffen op de K. Zegelstraat ter hoogte van de aansluiting met de Strengholtstraat;door middel van het verwijderen van de verkeersborden C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderborden OB54 de eenrichtingsweg uitgezonderd (brom)fietsers op te heffen op de volgende locatie:1.Strengholtstraat – tussen de aansluitingen met de K. Zegelstraat en de Engelmundustraat;door middel van op een door doorgetrokken strepen gemarkeerd gedeelte van de rijbaan markering aan te brengen met de tekst ‘LIJNBUS’, de volgende locaties aan te wijzen als busstrook voor lijnbussen:1.bushalte gesitueerd aan de noordzijde van Plein 1945 direct ten westen van de aansluiting met de Zeeweg;2.bushalte gesitueerd aan de zuidzijde van Plein 1945 direct ten westen van de aansluiting met de Zeeweg;door middel van het aanbrengen van afbeeldingen van een fiets met onderbroken strepen op het wegdek fietsstroken als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 aan te wijzen aan beide zijden van de Zeeweg – tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Willemsbeekweg;door middel van het verwijderen van het verkeersbord E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 het parkeerverbod aan de oostzijde van de Zeeweg – tussen de aansluitingen met de Lange Nieuwstraat en de Willemsbeekweg – op te heffen;een voetgangersoversteekplaats (zebramarkering) als bedoeld in artikel 49, lid 2 van het RVV 1990, aan te wijzen op de Zoutmanstraat direct ten noorden van de aansluiting met Plein 1945.

Locatie: Lange Nieuwstraat, IJmuiden

Deel dit artikel

Redactie IjmuidenStart.nl

Meerdere bekendmakingen van Ijmuiden inzien? Ga dan naar alle bekendmakingen in Ijmuiden.

Meer Bekendmakingen